INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

w Sivis Group Sp. z o.o.

ul. Rynek 7B / 4, 59-330 Ścinawa

edycja 1

 

 

 

Mając na uwadze Pani/Pana dobro dotyczące prywatności i zachowania praw i wolności pragniemy w prezentowanym materiale przybliżyć problematykę przetwarzaniu przez nas posiadanych Pani/Pana danych osobowych.

 

 

Spis treści

PODSTAWOWE INFORMACJE O DANYCH OSOBOWYCH        2

ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH        2

Administrator danych osobowych        2

        2

PANI/PANA PRAWA w ZWIĄZKU Z DANYMI OSOBOWYMI        2

ZAKRES i CELE PRZETWARZANIA  PANI/PANA  DANYCH        3

W przypadku korzystania z usług Spółki        4

W przypadku kontaktu z Administratorem        4

W przypadku odwiedzających stronę internetową Administratora        4

W przypadku świadczenia usług na rzecz Spółki        5

W przypadku rekrutacji pracowników        5

W związku z zatrudnieniem u Administratora        6

CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH przez Administratora        6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ścinawa, 2024 rok

 

 

 

PODSTAWOWE INFORMACJE O DANYCH OSOBOWYCH

  1. 1.RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady /UE/ 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE z 2016 r., L nr 119, str.1); 

  2. 2.Dane osobowe - są to informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej (art. 4 pkt 1 RODO); 

  3. 3.Przetwarzanie zgodnie z  art. 4 pkt 2 RODO to operacja lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, takich jak: 

  1. 4.Urząd nadzorczy - Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO) - organ właściwy do spraw ochrony danych osobowych na terytorium Polski, utworzony ustawą z 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych; 

  2. 5.Inspektor ochrony danych (IOD) – osoba wyznaczona przez Administratora, nadzorująca przestrzeganie zasad przetwarzania i wymogów ochrony danych osobowych określonych w art. 39 RODO i przepisach krajowych. 

ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

Administrator danych osobowych

Spółka  w świetle przepisów jest Administratorem danych osobowych co oznacza, że określa zakres i cele przetwarzania i ponosi odpowiedzialność za bezpieczne wykorzystanie posiadanych danych osobowych.

 

Kontakt z Administratorem jest możliwy

pisemnie na adres

Spółka
ul. Rynek 7B / 4, 59-330 Ścinawa,
lub
e-mail: kontakt@sivis.pl oraz

telefonicznie w dni robocze w godzinach 9.00 – 16.00 pod numerem +48784 960 753 .

PANI/PANA PRAWA w ZWIĄZKU Z DANYMI OSOBOWYMI

W przypadku, gdy Spółka wejdzie w posiadanie Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu z tego tytułu prawa. Poniżej prezentujemy szerzej warunki skorzystania Pani / Pana z tych praw.

Prawo dostępu do danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo do uzyskania od nas potwierdzenia, że są przetwarzane Pani/Pana dane. Ma również Pani/Pan prawo do uzyskania dostępu do tych danych osobowych, ich sprostowaniu, a także informacji o celach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Ponadto informacji o kategoriach Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych przez nas.

Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, jednakże legalność przetwarzania danych osobowych zostaje zachowana w okresie przed cofnięciem zgody.

Prawo do sprostowania danych. Ma Pani/Pan prawo zażądać, abyśmy niezwłocznie sprostowali Pani/Pana dane osobowe, które są nieprawidłowe. Mają również Pani/Pan prawo zażądać, abyśmy uzupełnili niekompletne dane osobowe.

Prawo do usunięcia danych. Ma Pani/Pan prawo żądać, żebyśmy niezwłocznie usunęli Pani/Pana dane osobowe, jeśli:

Możemy Pani/Panu odmówić realizacji prawa do usunięcia (do bycia zapomnianym), w sytuacji, gdy korzystanie z danych jest niezbędne:

Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo żądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, jeżeli:

Jeśli skorzysta Pani/Pan z prawa do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, możemy je przetwarzać w wyjątkowych sytuacjach, tj.:

za Pani/Pana zgodą;

Prawo do przenoszenia danych. Ma Pani/Pan prawo, aby otrzymać od nas dane lub upoważnić nas do przesłania Pani/Pana danych innemu administratorowi – w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie, jeżeli przesłanie jest technicznie możliwe. Przeniesiemy wyłącznie dane, które jednocześnie:

Punkt kontaktowy, za pośrednictwem, którego może Pani/Pan zgłaszać żądania wykonania praw       
Jeśli będą Pani/Pan chce skorzystać z któregokolwiek prawa, które opisaliśmy powyżej, może się Pani/Pan z nami skontaktować na wybrany z poniższych sposobów

pisemnie na adres

 

Spółka
ul. Rynek 7B / 4, 59-330 Ścinawa
lub
e-mail: kontakt@sivis.pl,

Jeśli zdecyduje się Pani/Pan skorzystać z powyższych praw, udzielimy odpowiedzi co do rozpatrzenia wniosku, bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania żądania.

 

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Jeśli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych narusza przepisy prawa, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

ZAKRES i CELE PRZETWARZANIA  PANI/PANA  DANYCH

Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w okolicznościach wymienionych poniżej.

W przypadku korzystania z usług Spółki

W przypadku, kiedy Pani/Pan korzysta z usług świadczonych przez Spółkę

  1. 1.Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach: 

  1. a)wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Spółce- w tym związku z rekrutacją wychowanków lub przedszkolaków oraz  realizacją celów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych na podstawie ustaw oświatowych i ich aktów wykonawczych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 

  2. b)realizacji umowy i zapłaty za jej realizację - w zakresie niezbędnym do realizacji i rozliczenia zawartej umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO; 

  3. c)realizacji obowiązków podatkowych – w celu realizacji obowiązków płatnika podatku dochodowego wynikających z ordynacji podatkowej, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i innych przepisów podatkowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 

  4. d)realizacji obowiązków księgowych – w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości, ordynacji podatkowej oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 

  5. e)ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej, a osoba, której dane dotyczą, jest fizycznie lub prawnie niezdolna do wyrażenia zgody, szczególnie w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. d i art. 9 ust. 2 lit. c RODO; 

  6. f)zadań realizowanych w interesie publicznym m.in. w celu identyfikacji osób odbierających dzieci na podstawie art. 6 ust. 1 lit. E RODO w związku z art. 172 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo oświatowe oraz przetwarzania niezbędnych danych o zdrowiu na podstawie art. 9 ust. 2 lit. g RODO 

  7. g)uzyskanych zgód w celach każdorazowo określonych w formułach tych zgód na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO; 

  8. h)zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia – zapewnienie właściwych warunków dla osób oraz mienia podczas realizacji statutowych zadań na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO; 

  9. i)dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami - polegającego na występowaniu w sprawach sądowych od zakończenia współpracy, w przypadku toczącego się postępowania przez okres trwania postępowania do czasu jego prawomocnego zakończenia oraz przechowywania materiałów do czasu przedawnienia roszczeń na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora art. 6 ust. 1 lit. f RODO. 

  1. 2.Dane osobowe są udostępniane upoważnionym pracownikom Administratora oraz podmiotom, którym należy udostępnić dane osobowe w celu wykonania innego obowiązku prawnego (np. policja, prokuratura, sąd, US), a także podmiotom, którym dane zostaną powierzone w ramach podwykonawstwa (np. usługi księgowe, teleinformatyczne, zarejestrowane firmy pocztowe). 

  2. 3.Konsekwencją niepodania danych wymaganych przepisami prawa będzie brak realizacji usług. Podanie innych danych udostępnionych na podstawie zgody jest dobrowolne, a brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwi zrealizowanie celu w jakim miały służyć.  

W przypadku kontaktu z Administratorem

W przypadku, kiedy otrzymaliśmy od Pani/Pana informacje, wizytówkę lub list w formie papierowej lub elektronicznej dotyczące jakiejkolwiek sprawy.

  1. 1.Pani / Pana dane osobowe przekazane w treści przesłanej do nas informacji będą przetwarzane w ramach: 

  1. a)poruszanej w informacji sprawy na podstawie dobrowolnej zgody, którą Pani/Pan wyraża poprzez wyraźne działanie (wysłanie do nas korespondencji) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO; 

  2. b)celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Spółkę, koniecznych w zakresie wyjaśnienia lub odpowiedzi w przedstawionej sprawie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO; 

  3. c)inicjowania lub utrzymania kontaktu biznesowego w związku z pozostawiona wizytówką na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO; 

  4. d)uzasadnionego interesu administratora w przypadku dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. 

  1. 2.Dane osobowe są udostępniane upoważnionym przez Administratora osobom oraz podmiotom, którym należy udostępnić dane osobowe w celu wykonania innego obowiązku prawnego (np. policja, prokuratura, sąd, US), a także podmiotom, którym dane zostaną powierzone w ramach zlecenia przetwarzania (np. usługi księgowe, kadrowe, informatyczne). 

W przypadku odwiedzających stronę internetową Administratora

W przypadku gdy Pani/Pan odwiedza naszą stronę internetową.

  1. 1.Nasza strona internetowa nie zbiera w sposób automatyczny żadnych danych, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.  

  2. 2.Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, zapisywane przez serwery na Pani/Pana urządzeniach (komputer, tablet, smartfon). Pliki cookies wysyłane do i z naszej strony internetowej identyfikują Pani/Pana urządzenia w sposób potrzebny do uproszczenia i przyspieszenia działania serwisu internetowego w tym prezentacji zamieszczonych tam treści. 

  3. 3.Pliki typu cookies wykorzystywane są w celu:  

    1. a)przechowywania identyfikatorów sesji;  

    2. b)przechowywania informacji o wyrażeniu przez osobę korzystającą ze strony internetowej akceptacji Polityki prywatności i wykorzystania plików cookies. 

  4. 4.Cookies są nieszkodliwe ani dla komputera ani dla jego użytkownika i jego danych. Warunkiem działania cookies jest ich akceptacja przez przeglądarkę i nie usuwanie ich z dysku. 

  5. 5.Osoba korzystająca ze strony internetowej może w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu osoby korzystającej ze strony internetowej. Wyłączenie stosowania plików cookies może uniemożliwić korzystanie z niektórych usług strony internetowej. 

  6. 6.Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej) oraz pod poniższymi odnośnikami: 

W przypadku świadczenia usług na rzecz Spółki

W przypadku gdy Pani/Pan w ramach swojej działalności wykonuje dla Spółki jakiekolwiek prace zlecone, w wyniku których konieczne jest przekazanie Pani/Pana danych osobowych do Spółki.

  1. 1.Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach: 

  1. a)realizacji zawartej umowy i jej rozliczenia – w zakresie niezbędnym do realizacji umowy zawartej ze Spółce na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO; 

  2. b)realizacji obowiązków księgowych – w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości, ordynacji podatkowej oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 

  3. c)dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami - polegającego na występowaniu w sprawach sądowych od zakończenia współpracy, w przypadku toczącego się postępowania przez okres trwania postępowania do czasu jego prawomocnego zakończenia oraz przechowywania materiałów do czasu przedawnienia roszczeń na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora art. 6 ust. 1 lit. f RODO; 

  4. d)na podstawie ewentualnej udzielonej zgody w celach określonych każdorazowo w przekazywanych formularzach zgody na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO. 

  1. 2.Dane osobowe są udostępniane upoważnionym pracownikom Administratora oraz podmiotom, którym należy udostępnić dane osobowe w celu wykonania innego obowiązku prawnego (np. policja, prokuratura), a także podmiotom, którym dane zostaną powierzone w ramach podwykonawstwa (np. usługi księgowe, kadrowe, teleinformatyczne). 

  2. 3.Konsekwencją niepodania danych osobowych wymaganych przepisami prawa będzie odmowa zawarcia lub wykonania umowy, a w przypadku zbierania danych na podstawie zgody brak możliwości realizacji celu określonego w klauzuli zgody. 

  3. 4.W trakcie elektronicznego przetwarzania danych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania. 

  4. 5.Pani / Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych.  

 

 

W przypadku rekrutacji pracowników

W przypadku gdy Pani/Pan uczestniczą w procesie rekrutacji organizowanym przez Spółkę

  1. 1.Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach: 

  1. a)przepisów prawa pracy Kodeksu pracy i innych przepisów w tym rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 

  2. b)ochrony małoletnich w związku z ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 ze zm.) na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 3 Dekretu, art. 6 ust. 1 lit. c; 

  3. c)organizacji procesu rekrutacji inne informacje, które przekazane przez Panią/Pana w dokumentach rekrutacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO; 

  4. d)kolejnych rekrutacji w przypadku braku możliwości zatrudnienia w obecnym na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. 

  1. 2.Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie innych danych niż wymienione jest dobrowolne. 

  2. 3.Pani/Pana dane osobowe są udostępniane upoważnionym przez Administratora osobom uczestniczącym w procesie rekrutacji oraz podmiotom, którym należy udostępnić dane osobowe w celu wykonania innego obowiązku prawnego
    (np. policja, prokuratura, sąd), a także podmiotom, którym dane zostaną powierzone w ramach zlecenia przetwarzania
    (np. usługi kadrowe, informatyczne).
     

W związku z zatrudnieniem u Administratora

W przypadku, gdy została zawarta umowa o prace, umowa zlecenie, porozumienie lub zostały podjęte dodatkowe ustalenia lub negocjacje przed zawarciem wymienionych umów pomiędzy Spółce a Panią/Panem.

  1. 6.Pani/Pana dane przetwarzane są w ramach: 

  1. a)realizacji zawartej umowy i jej rozliczenia – w zakresie niezbędnym do realizacji umowy zawartej ze Spółce na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO; 

  2. b)potrąceń z zapłaty – w celu realizacji obowiązków w zakresie egzekucji z wynagrodzenia wynikających z właściwych przepisów prawa w tym z kodeksu postępowania cywilnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy o komornikach sądowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 

  3. c)realizacji obowiązków bezpieczeństwa i higieny pracy – w zakresie realizacji obowiązków pracodawcy wynikających z kodeksu pracy, rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów BHP i innych przepisów prawa pracy, jeżeli są stosowane wobec osób zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej w związku z art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO; 

  4. d)ochrony małoletnich w związku z ustawą z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1304 ze zm.) na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 3 Dekretu, art. 6 ust. 1 lit. c; 

  5. e)realizacji obowiązków wobec ZUS – w celu realizacji obowiązków płatnika składek emerytalno-rentowych wynikających z ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit b RODO; 

  6. f)realizacji obowiązków podatkowych – w celu realizacji obowiązków płatnika podatku dochodowego wynikających z ordynacji podatkowej, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i innych przepisów podatkowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 

  7. g)realizacji obowiązków księgowych – w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości, ordynacji podatkowej oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 

  8. h)zapewnienia bezpieczeństwa fizycznego budynków, pomieszczeń oraz mienia administratora – prowadzenie wszelkich działań w tym  tworzenie niezbędnych rejestrów na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki. art. 6 ust. 1 lit. f RODO; 

  9. i)dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami - polegającego na występowaniu w sprawach sądowych od zakończenia współpracy, w przypadku toczącego się postępowania przez okres trwania postępowania do czasu jego prawomocnego zakończenia oraz przechowywania materiałów do czasu przedawnienia roszczeń na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora art. 6 ust. 1 lit. f RODO; 

  10. j)prowadzenia nadzoru nad miejscem przebywania osób w tym monitoring wizyjny w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring) w celu zapewnieniu ochrony osób i mienia – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki. art. 6 ust. 1 lit. f RODO; 

  11. k)kontroli służbowej poczty elektronicznej pracownika na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Spółki. art. 6 ust. 1 lit. f RODO. 

  1. 7.Dane osobowe są udostępniane upoważnionym pracownikom Administratora oraz podmiotom, którym należy udostępnić dane osobowe w celu wykonania innego obowiązku prawnego (np. policja, prokuratura, sąd, US, ZUS), a także podmiotom, którym dane zostaną powierzone w ramach podwykonawstwa (np. usługi księgowe, kadrowe, teleinformatyczne). 

  2. 8.Konsekwencją niepodania danych wymaganych przepisami prawa będzie odmowa zawarcia umowy cywilno‑prawnej.  

  3. 9.W trakcie elektronicznego przetwarzania danych nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania. 

  4. 10.Dane osób nie będą przekazywane do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych. 

 

CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH przez Administratora

Pani/Pana dane przechowywane są przez okres zależny od celu w jakim Spółka je przetwarza:

      1. 1)w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa, przetwarzanie obejmuje okres wynikający z realizacji ustawowych zadań Administratora oraz innych obowiązujących przepisów prawa;  

      2. 2)w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest realizacja umowy, czas realizacji tej umowy oraz okres niezbędny do dochodzenia lub obrony roszczeń w tym okresie przedawnienia roszczeń, które mogą wyniknąć z nawiązanego stosunku prawnego, o ile brak jest innej podstawy prawnej przetwarzania;  

      3. 3)w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest realizacja prawnie usprawiedliwionego interesu Administratora, przetwarzanie obejmuje okres trwania tego interesu, o ile brak jest innej podstawy prawnej przetwarzania. w szczególności dane monitoringu wizyjnego przetwarzane są przez okres do 3 miesięcy od zarejestrowania; 

      4. 4)w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest udzielona przez Panią/Pana zgoda, przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe do czasu jej wycofania. Proszę pamiętać, że udzielona przez Panią/Pana zgoda może być wycofana w każdym czasie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych przed jej wycofaniem. Po upływie wskazanych powyżej okresów, Pana/Pani dane zostaną usunięte.  

 

 

 

 

       

W szczególności:

realizacji obowiązków bezpieczeństwa i higieny pracy – 10 lat

realizacji obowiązków wobec ZUS - – przez okres 50 lub 10 lat w zakresie przechowywania dokumentów, na podstawie których następuje ustalenie podstawy wymiary emerytury lub renty

realizacji obowiązków podatkowych – przez okres 5 lat od roku, w którym nastąpiła ostatnia wpłata podatkowa

realizacji obowiązków księgowych – przez okres 5 lat od końca roku rozliczeniowego, w którym nastąpiło zdarzenie

zapewnienia bezpieczeństwa fizycznego budynków, pomieszczeń oraz mienia administratora – przez okres 1 roku

dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – przez okres 3 lat

prowadzenia nadzoru nad miejscem przebywania osób - przez 3 miesiące od nagrania obrazu